Saturday, April 17, 2010

hanya suatu pertanyaan yang tak terluahkan

duduk aku disini menanti, menanti satu jawapan yang belom pasti.... adakah engkau sedang mencuba untuk melupai atau pun engkau cuba untuk menjauhi? andai benar sangkaan ku, jgn lagi kau mencuba untuk menghampiri kerana sakit terhiris hati ini pabila ditegur sepi... merindui dirimu suatu yang pasti namun pada siapa harus aku nyatakan? hanya angin malam yang memahami... andai engkau benar ingin menjauhi, pergilah segala yang terjadi akan tersisip kemas di sudut hati kecil ini... dan aku akan kekal setia menjadi perindu merindui suatu sinar yang pernah menerangi malam-malamku.... kehadiran ku sendiri aku tidak pasti apakah tujuan nya.. apakah haluannya... namun akan ku teruskan sehingga penghujung jalan...

yang terbaik aku doakan buatmu... semoga kebahagiaan yang kau idamkan menjadi milikmu... aku? aku insan hina... aku insan biasa... aku hanya makhluk yang punya kelemahan kekurangan juga kekhilafan... maafkan aku diatas segala kelukaan yang terbekas dihati mu... aku tau hatimu hati kristal... begitu juga aku... namun kristal hatiku telah lama berkecai... untuk menjaga hatimu, aku tidak punya keberanian... diharapkan hati kristalmu akan menemui insan yang dapat mengilapkan dan menjaganya sebaik mungkin... aku cumalah satu fasa dalam kehidupanmu... 

selagi aku masih menghirup udara segar... selagi mataku celik dan melihat alam sekeliling.. selagi kotak suara masih berfungsi... selagi telinga masih mendengar bait-bait kata... aku akan tetap berdiri teguh dibelakang mu... itulah janji ku... sehingga kau menemui kekuatan baru... aku? aku cumalah satu persinggahan andai itu perumpamaan yang betul... aku hanya insan yang tiada kepentingan... aku hanya insan yang... kau sendiri pun tahu... 

sebanyak terima kasih sekali lagi aku ucapkan... setinggi penghargaan aku hadiahkan kepada mu diatas segala budi yang kau taburkan...... tidak mugkin terbalas segala kebaikan yang telah engkau berikan suatu masa dulu... berat untuk aku melepaskan mu... hati ini masih memerlukan kasih sayang dari mu... diri ini masih merindui belaian tanganmu.... aku masih merindui gelak tawa dan usikan manjamu.... namun andai itu pintamu... aku tidak mampu untuk berkata apa....




2 comments: